Concepte fundamentale in pedagogie. Vol. 8 - Obiectivele instruirii / procesului de invatamant
Descriere
Autor: Sorin Cristea - prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Stiintele Educaţiei, Universitatea din Bucuresti
Colectia "Concepte fundamentale in pedagogie" se adreseaza cadrelor didactice de toate specialitatile, de la toate nivelurile si treptele de invatamant. In cadrul colectiei sunt analizate cele mai importante probleme ale domeniul educatiei, care solicita o abordare pedagogica stiintifica pe masura complexitatii lor, a mizei sociale resimtita de fiecare comunitate (locala, teritoriala, nationala), de fiecare scoala, de fiecare familie, de fiecare elev sau student.
Volumul 8 este structurat în 2 capitole si o parte finala de Aplicatii.
In capitolul 1 sunt definite obiectivele instruirii / procesului de învăţământ la nivelul unui concept pedagogic fundamental și se analizează obiectivele instruirii din perspectiva realităţii pedagogice. In capitolul 2 se evidenţiază necesitatea clasificării obiectivele instruirii / procesului de învăţământ, pe criterii riguroase, la nivel de taxonomii pedagogice și sunt prezentate cele mai semnificative taxonomii pedagogice ale OI/ PÎ, afirmate în teoria şi practica instruirii.
Partea de Aplicaţii urmăreşte: 1. exemplificarea obiectivelor generale și a obiectivelor specifice exprimate în termeni de competențe generale, respectiv specifice, la nivelul curriculumului şcolar, funcţional în prezent în învăţământul primar; 2. evidențierea deschiderilor posibile la nivelul acțiunii de operaţionalizare realizate de fiecare învăţător, institutor şi profesor pentru învăţământul primar, în vederea stabilirii, în cele mai bune condiţii, a performanțelor concrete ale elevului în cadrul fiecărei activităţi didactice.