Concepte fundamentale in pedagogie. Vol. 9 - Continuturile instruirii / procesului de invatamant
Descriere
Autor: Sorin Cristea - prof. univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Stiintele Educaţiei, Universitatea din Bucuresti
Colectia "Concepte fundamentale in pedagogie" se adreseaza cadrelor didactice de toate specialitatile, de la toate nivelurile si treptele de invatamant. In cadrul colectiei sunt analizate cele mai importante probleme ale domeniul educatiei, care solicita o abordare pedagogica stiintifica pe masura complexitatii lor, a mizei sociale resimtita de fiecare comunitate (locala, teritoriala, nationala), de fiecare scoala, de fiecare familie, de fiecare elev sau student.
Volumul 9 este structurat în trei capitole si partea finala de Aplicații. Cap. 1 - Conţinutul instruirii / procesului de învăţământ la nivel de concept pedagogic fundamental. Cap. 2 - Factorii care determină calitatea conţinutului instruirii / procesului de învăţământ. Cap. 3 - Proiectarea pedagogică a conţinutului instruirii / procesului de învăţământ (I / PÎ) la nivel de documente curriculare. Partea de Aplicaţii urmărește exemplificarea modului în care conţinuturile instruirii / procesului de învăţământ sunt proiectate curricular în învăţământul primar, la nivel de plan de învăţământ, de programe şcolare, manuale şcolare şi auxiliare curriculare subordonate pedagogic programelor şi manualelor şcolare.